marjelle-in-bretagne.reismee.nl

Anne de Bretagne

Lieve volgers,

Na de vermoeiende dag van gisteren, vandaag wat rustiger, dachten we! We moesten nog douchen en daar stond Alice op ons pad. Alice is een Engelse, die Peter en ik een paar jaar geleden hebben leren kennen hier. Zij kocht hier in een dorpje vlakbij een bakhuus. Dat is zo'n klein huisje wat je wel bij boerderijen ziet staan. Daar werd vroeger gebakken. Het huisje heeft geen deur, wel een openining om naar binnen te gaan. Geen ramen, geen electriciteit, een dun straaltje water maar wel een schoorsteen en een prachtige boomgaard. Er is een zolder en die kan je buitenom viia een laddertje bereiken en dan naar binnenkruipen door een klein luikje. Maar goed, Alice blij met haar bakhuus, want daar ging ze wonen. Na alle ellende met de Brexit wil ze niets meer met de UK te maken hebben en wil ze graag een Frans paspoort, dus zoekt ze een man die anderhalf jaar met haargetrouwd wil zijn. Het mag ook een Hollander, een Hongaar of whatever zijn, als ze maar een nieuw paspoort kan krijgen. Morgen gaan we even naar de vorderingen van haar huisje kijken, want er zit al een half raam in!

Nog even naar de grote Intermarché geweest, altijd leuk en aan het eind van de middag naar de Chapelle de St. Gilda geweest. Het kapelltje is een verscholen kerkje, gedeeltelijk uitgehouwen in de rotsen. Prachtig. Je moet weten waar het is, anders kom je er nooit. Het ligt zo mooi aan de Blavet, omgeven door bossen en rotsen. Tot onze verbazing zagen we zomaar 2 pauwen lopen en een parelhoender. Gelukkig voor Margo geen emu! De stilte daar is oorverdovend. Ik heb er geen ander woord voor.

Terug naar ons huisje en ons mannetje. Bussines as usual! Maar wat was dat? Hij had een nagelnieuwe werphengel en heeft daar, geloof het of niet, 2 volle uren in het gras staan vissen en geoefend met werpen. Weer helemaal opgefrist ligt hij nu weer te slapen in zijn tentje. Verder zijn hier nog wat eenzame fietsers die het leukvi den om een praatje met ons te maken. Altijd gezellig. En omdat wij een man zoeken voor Alice, is het zaak om uit te vinden of de eenzame fietser in kwestie getrouwd is. Tot nu toe vingenwij bot voor Alice. Allemaal (keurig) getrouwd!

Tot zover. Tot onze volgende wederwaardigheden.

Liefs, les dames

Matty

Jullie genieten wel

Marga

Leuk om je zo te volgen

Jacqueline

Zou het kunnen dat het mannetje een nieuwe hengel heeft gekocht om een vrouw aan de haak te slaan?
Oppassen dus.
Wat schrijf je toch leuk je kunt er zo een beeld bij vormen.
Veel plezier maar dat hebben jullie al.?????????????????????????????????????