marjelle-in-bretagne.reismee.nl

Voorbereiding

Lieve allemaal,

Alles is klaar. Eigenlijk heb ik nu een dag over. Ook wel lekker. Nog even een maskertje nemen, zodat ik mooi in La France aankom. Het oog wil ook wat nietwaar? Hotelletje geboekt in Honfleur via TriVaGo. O, wat is het leven toch makkelijk met internet. Geld hoef ik ook al niet om te wisselen in Franse francjes. Geld neem ik sowieso al niet mee op vakantie. Wat kleingeld voor een "pourboir" oftewel een fooitje.

Het belooft mooi weer te worden in de Morbihan. Twee weken achter elkaar. Wat wij niet wisten, toen wij ons huisje kochten in St.Nicolas-des-Eaux, is dat het district Morbihan is gelegen in een gebied met een microklimaat. Heerlijk zacht en mild. Dat gebied begint in Concarneau en dan verder langs de kust, richting Lorïent en Vannes. Meestal hebben we dan ook een heerlijk weertje. Je bent dus nooit te oud om te leren!

Waar ik niet over ga schrijven is over megalieten of de stenen van Carnac. Leuk wel om te weten dat het woord megaliet uit het Grieks komt. Mega=groot en Lithos=steen. Wel over de prachtige stenen langs de Côte Sauvage, waar hele kunstwerken van worden gebouwd. Zó leuk! Ik zag dat verschijnsel voor het eerst in Australië en verleden jaar zag ik dat dus ook in Bretagne.

Zondagochtend vertrekken we. Fris gewassen, haartjes geföhnt en een mand vol profiand.

Tot volgende week en dan kunnen jullie lezen over onze belevenissen in het prachtige Bretagne!

Margo en Marjelle




Reacties

Reacties

Monique

Héle goede reis en veel plezier samen!

Douwe

Godspeed! Niet dat ik religieus ben maar het is een mooie Oud-Engelse manier van 'Goede en voorspoedige reis' wensen.

Marga korving

Veel plezier.

Jacqueline

Marjelle en margot heel veel plezier en een goede reis toegewenst.
Dit eerste verhaal is al leuk .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!