marjelle-in-bretagne.reismee.nl

Welkom terug op mijn blog

Lieve allemaal,

Margo en ik zijn alweer een jaartje terug van onze Australië-reis en we vonden dat het wel weer eens tijd werd om onze blik verder te verruimen. Hoe decadent! Liet Margo mij verleden jaar "haar" Australië zien, dan is het nu tijd om haar met "mijn" Bretagne te laten kennismaken. Bretagne waar ik in 2013 mijn hart aan heb verpand. Peter en ik waren toen op doorreis met de auto en caravan naar de Vendée om te zien of we in die buurt wellicht iets leuks konden kopen want ik had het zo langzamerhand wel gehad met de caravan.

We reden door Bretagne en wilden daar een tussenstop maken. We reden ter hoogte van Pontivy, gelegen in het departement Morbihan. Zo'n 12 km verder was een camping bij het dorpje St.-Nicolas-des-Eaux. We kwamen aangereden en het eerste wat ik zag was een prachtige oude kapel in een engels straatje. Ik was gelijk verkocht. Voor mij een goede aardstraal! We reden verder. We namen een brug over de prachtig meanderende rivier de Blavet en reden een heerlijke wollige heuvel op. Daar was de camping! Zó schattig en lieflijk. Veel bloemen, heerlijke grote groene plekken. Fraaie bomen. In een woord formidable! Naam van de camping: Le clos du Blavet. Onthoud die naam. Er kwamen gelijk twee jonge mensen op ons af. Beiden nog geen 30 jaar. Zij stelden zich voor als Nathalie en Hughes, nieuwe eigenaren van de camping. Zij hadden de camping net overgenomen van de oude eigenaar. Zij hebben twee lieve dochtertjes. Schattig stel. Wij waren de eerste Nederlanders en ook de eerste gasten van dat jaar. Het was Pinksteren en best een lekker weertje. We besloten een tijdje te blijven. Op het plateau van de camping goed stonden wat huisjes. Tiny Houses, zoals dat nu heet. Zó schattig! Ik wilde toch wel graag even binnen kijken. Ook al zo schattig. Jullie voelen hem al komen, ik was verkocht en een van de huisjes (de leukste natuurlijk) hebben wij gekocht.

Zo ontdekten wij de laatse jaren het mooie Bretagne, waar ik nu aanstaande zondag met Margo naartoe ga. Ik zal jullie uitgebreid verslag doen en jullie kennis laten maken met een Bretagne dat jullie niet uit de boekjes kennen.

Tot volgende week en wij wensen onze lieve volgers veel leesplezier!

Margo en Marjelle


Reacties

Reacties

Leny

Het leukste huisje op de mooiste plek!! Goede keus geweest.
Veel plezier samen en goede reis!

Ella

Ben nu al nieuwsgierig naar jullie avonturen .????

Regina

Heel veel plezier samen. Kijk uit naar de verhalen.

Jacqueline

Zoals andere keren weer een heel leuk verhaal .
Ik kan me er echt een beeld bij vormen.
Kijk al uit naar het volgende verhaal.

Diny Giezenaar

Heel veel plezier samen en ik kijk uit naar jullie belevenissen.

Marga

Ben erg benieuwd have fun lady's

Elsje

Heel veel pret en een gezellige reis!! Xx

Monique

Heel veel plezier samen Margo en Marjelle!!! Ik ga jullie wel missen en ben ook best wel jaloers!!! Zelf al drie keer in Bretagne geweest , en altijd genoten! Ik ga jullie volgen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!